دانشجویان گروه معماری دانشگاه ازاد اسلامی واحد الیگودرز
این وبلاگ با کمک اساتید محترم (مهندس سید علی صالحی و مهندس مهدی وجدیان) و جناب آقای دکتر قیصری در تاریخ 27/7/92 افتتاح شد.
درباره وبلاگ


به سلامتی تمام دانشجویان معماری دم همتون گرم
آخرین مطالب
نويسندگان

برخی از شماره ماژیک های تاییدشده توسط اساتیدبرای راندو با مارک کیو کالر
 


c.04,c.08,106,124,140,153,217,302,304,341,404,420


,506,520,542,544,732,767,769,841,843,900

سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 20:28 :: نويسنده : جاوید شامنصوری
اهمیت معماری داخلی در طراحی بیمارستان ها
اهمیت معماری داخلی در طراحی بیمارستان ها

 

"این مقاله برگزیده بخش هایی از یک تحقیق کما بیش گسترده ای است که حضور معمار داخلی را در تیم طراحی پروژه های بیمارستانی ضروری دانسته و نتیجه این همکاری را ارائه یک کار برتر میداند."

 

در این مطلب میخوانید:برنامه فیزیکی بیمارستان+نقش معمار داخلی در تیم طراحی بیمارستان+اثرات نور و رنگ در بهبودی بیماران+پلان شماتیک+پلان مقدماتی بیمارستان+طراحی داخلی بیمارستان

 

 

 

روند همکاری معمار داخلی در طراحی بیمارستان

برنامه فیزیکی



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 20:26 :: نويسنده : جاوید شامنصوری

زیباترین ایستگاه های متروی جهان

ایستگاه مترو T-Centralen استکهلم، سوئد


ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 20:20 :: نويسنده : جاوید شامنصوری

ستوران زیبا و مدرن

 

معماران اوکراینی Serghii Makhno و Vasiliy Butenko رستوران مدرن و زیبای Twister را طراحی کرده اند. این رستوران در شهر کیف در اوکراین ساخته شده است. هدف اصلی از طراحی این رستوران، ایجاد محیطی طبیعی، مدرن، گرم و صمیمی بوده است. رستوران Twister دارای دو بخش جداگانه است: بخش غذاخوری که در دو طبقه ساخته شده و بخشی جهت استراحت و نوشیدنی.

http://www.noraci.com/wp-content/uploads/2011/12/179a-twister.jpg

Twister



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 20:18 :: نويسنده : جاوید شامنصوری
 

دنبال چي ميگردي دوست من ؟ : 


 اصول کلی چیدن وسایل در خانه های امروزی  | linkafarin.com
تعیین محل وسایل و مبلمان منزل یکی از مرعوب کننده ترین و مهمترین تصمیمات در طراحی دکوراسیون منزل است. به خصوص اگر فضای کوچکی در اختیار داشته باشیم، باید برای چیدن وسایل بیش از پیش ظرافت به خرج دهیم.

سه موقعیت زیر از جمله حالتهای معمول در منازل هستند که میتوان تعدادی از اصول اولیه دکوراسیون را بر اساس آنها شرح داد.

اتاق نشیمین :
هنگامی که لوازم اتاق نشیمن را میچینید، یک روش ساده انتخاب مرکز توجه یا نقطه تمرکز برای اتاق است. این نقطه، در واقع مرکز ثقل اتاق است و وسایل باید درست در مقابل این قطعه مهم چیده شوند. به این ترتیب شما باید مراحل زیر را طی کنید.

۱- نقطه تمرکز را انتخاب کنید. شومینه، پنجره های بزرگ یا میز تلویزیون و چیدمان وسایل و مبلمان را در اطراف آن انجام دهید. این نقطه تمرکز باید به دیوار تکیه داشته باشد و مبلمان دور از دیوارها چیده شوند تا فضایی خودمانی و گرم ایجاد شود.

۲- صندلیها و مبلها را بیش از حد از یکدیگر دور نگذارید تا مهمانان شما بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند.

۳- محل میز را طوری انتخاب کنید که در دسترس تمام نشستگان باشد. در صورت امکان در نزدیکی هر مجموعه مبل، یک چراغ پایه دار یا آویز بلند قرار دهید.

۴- بین میز کوتاه قهوه خوری و کاناپه جای پای کافی در نظر بگیرید. کافی است که این دو بین ۳۵ تا ۴۵ سانتیمتر با یکدیگر فاصله داشته باشند

۵- ارتفاع میزهای عسلی باید حداکثر تا دسته صندلی یا مبلی که در کنار آن قرار دارد، باشد.

۶- محلی برای رفت و آمد آسان و به عرض چند دسیمتر در اطراف وسایل درنظر بگیرید.



ادامه مطلب ...
مجموعه کامل کتاب های تخصصی معماری ( ۲۰۱۱ ) – ۱۰۱ کتاب تخصصی معماری
داشتن یک کتابخانه کامل از کتاب های تخصصی معماری همیشه یکی از دغدغه دانشجویان معماری برای درس های مختلف هستش

 

بالا بودن قیمت کتاب های موجود در ایران و همچنین نایاب بودن بعضی از آنها باعث شد که مجموعه کاملی از کتاب های معماری که بدرد دانشجویان و مهندسین معماری خواهد خورد رو به صروت یک مجموعه کامل داخل یک دی وی دی جمع آوری و ارائه کنیم.

بدلیل محدودیت های زیاد در اینترنت و کم بودن سرعت دوستان بسیاری نمی توانستند مجموعه کامل کتاب های ما را به صورت کامل دانلود کنند به این خاطر مجموعه ای کامل از کتاب های معماری را در یک پکیج جمع آوری و عرضه کرده ایم.

این مجموعه کامل همراه با نام هر کتاب می باشد.

برای دیدن لیست تمامی کتاب های تخصصی معماری و شیوه دریافت به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

لیست کتاب های موجود در مجموعه



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 20:14 :: نويسنده : جاوید شامنصوری
 
آموزش اسکیس
مداد:ابزار

مداد ابزاری مناسب و چند کاربردی برای طراحی است. هیچ ابزار دیگری جز مداد امکان ایفای این نقش ها و وظایف متعدد و متنوع را ندارد زیرا مداد را نه فقط برای کشیدن خطوط با پهنای متفاوت ،بلکه می توان برای سایه زدن ،ایجاد بافت و رنگسایه های گوناگون نیز به کار گرفت.
در نگاه برخی افراد تفاوتی میان مداد و خودکار یا هر وسیله علامت گذار دیگری وجود ندارد و می توان از همه آنها برای اسکیس زدن استفاده کرد.در این دیدگاه حقیقتی نادیده پنداشته شده و ان منحصر به فرد بودن طراحی با مداد و ویژگی عدم قابلیت کپی گرفتن از آن است.

چرا اسکیس می زنیم؟

گرایش به طراحی در دهه های اخیر ،نگرانی هایی در مورد رنگ،سبک،بیان و سرعت به همراه داشته است این مشخصه ها همچنین پاسخ هایی به فن آوری جدید و شیوه زندگی ما به سبک امروزی است.از نقطه نظر آموزشی نیز تاکنون کمتر به طراحی توجه شده ،در حالی که می دانیم اسکیس زیر بنای برنامه آموزشی پرمایه و دوره پیش نیاز برای همه دانشجویان طراحی است.هنگام اسکیس زدن به هماهنگی چشم و دست نیاز دست .ابتدا (موضوع مورد نظر را )می بینیم سپس بررسی می کنیم و بعد به روی کاغذ می اوریم .انچه در ذهنمان است به کمک مداد،به روی کاغذ منتقل و ثبت می شود.مداد رابطه ای فیزیکی بین چشم ،ذهن و دست برقرار می کند و ابزار مناسبی برای اسکیس زدن است چرا که در دست گرفتن آن راحت است و قیمت زیادی ندارد .نرمی و روان بودن مداد از مشخصه های منحصر به فردی است که آن را برای مبتدیان مطلوب کرده است.دانش و مهارت هایی که از اسکیس های مدادی کسب می شود به راحتی انتقال پذیر به سایر موضوعات طراحی است و مزایای آن بی شمار و دائمی است.

انواع مداد

انواع بسیار زیادی مداد هست که کم و بیش کارهای مشابه انجام می دهند .نکته کلیدی این است:مدادی را انتخاب کنید که با آن راحت تر بتوانید کار کنید.مدادهای معمولی درجه هایی مختلف از b و h دارند. مدادهای سخت را با علامت h و مدادهای نرم را با b نشان می دهند.از مدادهای سخت برای ترسیم فنی استفاده می شود زیرا خطوطی بسیار باریک ،ظریف و با ثبات به جا می گذارد.و تا قبل از عصر کامپیوتر استفاده از آن فقط بین معماران رایج بود ،چرا که خطوط ظریف و منظم ایجاد شده با آن،جوابگوی دقت بالای معماران در طراحی بوده است.مدادهای نرم نیز مطلوبند زیرا درجه تیره تری از رنگ به وجود می آورد و راحت تر روی کاغذ حرکت می کند اما از آنجا که نوک این مدادها (بر اثر تماس روی سطوح اثر پذیر )سریع سائیده می شود ناگزیر خطوطی پهن و کم ثبات ایجاد می کند.
مداد زغالی،آرایشی ،آبنوسی ،مداد تخت اسکیسی،مداد طرح اولیه و ... انواع دیگر مدادهاست.مداد زغالی،مغزی زغالی دارد و کار با آن درست مانند زغال طراحی است با این تفاوت که نوک آن را مثل مداد نمی توان تیز کرد. ازآنجا که مغزی این نوع مداد به چوب پوشیده شده نتیجه کار با آن بسیار تمیز تر خواهد بود.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 20:12 :: نويسنده : جاوید شامنصوری

در شیت بندی نکات متعددی مؤثر خواهند بود . لیکن اولین تأثیر مربوط به ذوق و سلیقه خود شخص بوده و سپس مواردی که در دروس مبانی و مقدمات طراحی آموخته ، خواهد توانست به او در بیان درست طرح و ایده و کانسپت طراحی شده کمک کند.

در شیت بندی نکات متعددی مؤثر خواهند بود . لیکن اولین تأثیر مربوط به ذوق و سلیقه خود شخص بوده و سپس مواردی که در دروس مبانی و مقدمات طراحی آموخته ، خواهد توانست به او در بیان درست طرح و ایده و کانسپت طراحی شده کمک کند. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد :



۱) اولین تأثیر مربوط به ذوق و سلیقه خود شخص بوده و سپس مواردی که در دروس مبانی و مقدمات طراحی آموخته ، خواهد توانست به او در بیان درست طرح و ایده و کانسپت طراحی شده کمک کند.

۲) تعادل بصری در شیت ایجاد کنید .

۳) بصورت آگاهانه شیت را سنگین کنید .

۴) استفاده از فیگوری که خیلی پرداخت شده است بنا را تحت الشعاع قرار میدهد و هدف اصلی نشان دادن خود بناست و نباید عناصری دیگر، بیشتر از خود بنا به چشم بیاید .

۵) خطوط را به طور مناسب انتخاب کنید . طوری که در هماهنگی کامل باهم باشند . البته بعضی وقتها ممکن است که برای تاکید برعنصری نسبت به سایر عنصرها خطوط متفاوتی را به کار ببرید . مثلاً در ترسیم کوه خطوط شکسته استفاده کنید ؛ در حالی که بقیه جاها خطوط منحنی انتخاب شده باشد.

۶) توجه داشته باشید که کنترل انرژیهای بصری شیت اصلی اساسی و مهم است و برای جلوگیری از فرار دید بیننده اهمیت حیاتی دارد .

۷) تقسیم بندی مطالب ؛ می بایست به گونه ای باشد که موضوعات اصلی با تأکید بیشتری نمایانده شود . برای اینکار باید نقاطی از کادر را انتخاب کنید که انرژی بصری بیشتری دارند و مطلب اصلی شیت را در این نقاط بگذارید .

۸) عناصر محیطی مناسبی ؛ مانند : درخت ، سنگ ، کوه ، آب و … را با ابعاد مناسب و در پلان اول قرار دهید .

۹) با توضیحات مختصر و مفیدی که در جای مناسبی نوشته شده باشند ، کانسپت را معرفی کنید .

۱۰) با استفاده از فلش و علامات راهنما در اندازه های مختلف راه های اصلی و فرعی را متمایز کنید .

۱۱) سعی کنید از ابزارهای انتخاب شده برای راندو درست استفاده کنید .

۱۲) هنگام طراحی یک محیط و یا یک عنصر یک سری مفاهیم بنیادی هستند ؛ که اصطلاحاً کانسپت موضوع را تشکیل می دهند . فرض کنید میخواهید یک مجتمع آموزشی را طراحی کنید ؛ قبل از هر چیزی استحکام ، تعادل و سرعت انتقال فضا و عناصر راهنمای موضوع است که به ذهن میرسد ، بنابراین با استفاده از شکل هندسی کامل این استحکام را نشان بدهید و سپس کل مجموعه ی شیت را بر اساس حرکت همین اشکال طرح ریزی کنید.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 20:8 :: نويسنده : جاوید شامنصوری

خانه های رویایی برای زندگی

 


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 20:6 :: نويسنده : جاوید شامنصوری

دکوراسیون فضای های کوچک همواره از مباحث مهم و چالش بر انگیز در دکوراسیون داخلی محسوب می شود و در این مطلب به نبایدها و اشتباهات مهم در چیدمان فضای کوچک پرداخته می شود. فهرستی از 10 اشتباه که نباید به هنگام دکوراسیون و چیدمان فضای کوچک انجام داد:

1- رها کردن دیوارا به رنگ سفید

دیوارهای سفید به لحاظ فنی نه تنها سبب بزرگ تر به نظر رسیدن فضا نمی شوند، بلکه فضا را بی روح و فاقد شخصیت جلوه میدهند. بنابراین این اشتباه را مرتکب نشوید و به فضای کوچک خود با استفاده از رنگی زیبا برای دیوارها جلوه ای جذاب ببخشید.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 20:4 :: نويسنده : جاوید شامنصوری
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 20:3 :: نويسنده : جاوید شامنصوری
 

    نمونه سوال دروس  رشته مهندسي معماري پيام نور

 


 

                           من برای بدست آوردن اینها خیلی زحمت کشیدم و بعضی از این سوالات مال امتحانات دوستمه و راستی برای راحتی شما تمامی لینک های این نمونه سوالات رو در یک فایل ورد قرار دادم تا عزیزان راحت تر دانلود کنند تمامی این لینک ها امتحان شده است امیدوارم که بتونه مفید باشه



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 19:59 :: نويسنده : جاوید شامنصوری

 

نمای هر ساختمان در شکل‌دهی به مجموعه شهری که در آن حضور دارد، موثر است. اگر به نمای یک ساختمان بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان‌های شهر توجه شود، همگونی نمای شهری در مجموع از بین می‌رود. 

 

 

 

 

 

 

 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری، بررسی آماری نشان دهنده این موضوع است که در هر سال 50 میلیون نفر به جمعیت شهر نشین کشورهای در حال توسعه اضافه می‌شود. در ایران نیز شهر نشینی طی دهه‌های گذشته با شتاب فزاینده ای گسترش یافته و همچنان این روند ادامه دارد. 

 

 

 

 

 

 


ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 19:54 :: نويسنده : جاوید شامنصوری

دانلود رایگان کتابهای دانشگاهی در موضوع سد و سدسازی



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 19:44 :: نويسنده : جاوید شامنصوری

دانلود فایل مبلمان اتوکد



ادامه مطلب ...
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 19:39 :: نويسنده : جاوید شامنصوری

دانلود کتاب اصول طراحی اقلیمی



ادامه مطلب ...
موضوعات
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 457
بازدید کل : 102748
تعداد مطالب : 165
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1